Jak publikovat na LinkedIn 3. díl
Vytvoření příspěvku s externím odkazem na LinkedIn je jednoduché, nicméně různé nezávislé studie ukazují, že to vede k výrazné ztrátě dosahu.
Doporučuji nejdřív přečíst článek Jak publikovat na LinkedIn 1. dil a 2. díl, kde se dozvíte spoustu důležitých informací.
Ankety
Tento formát je při správném položení otázek vynikajícím nástrojem pro zahájení konverzace. V porovnání s textovým příspěvkem (s jedním obrázkem) mají Ankety 2,1 až 2,9× větší dosah. Hlavním důvodem je to, že každý hlas se pro algoritmus počítá jako samostatné zapojení (kliknutí).
Další statistiky
- Nejúspěšnější ankety mají pouze 2 možnosti odpovědí
- Ankety se 4 možnostmi odpovědí mají až o 30 % nižší dosah
- Nejlepší doba trvání je jeden týden, pokud zvolíte 2 týdny, získáte více zobrazení, ale méně hlasů na 1 000 zobrazení
- Vytvořením ankety se ve vašem kanálu zobrazí více anket, stejně tak pokud se do ankety zapojíte
- Ankety na firemních stránkách mají o 50-60 % menší dosah než ankety na individuálních profilech
- Udržujte příspěvky s anketami jednoduché a krátké. Ankety s více než 1 000 znaky mají menší výkon
Příspěvek s externími odkazy
Vytvoření příspěvku s externím odkazem na LinkedIn je jednoduché, nicméně různé nezávislé studie ukazují, že to vede k výrazné ztrátě dosahu.
Podle společnosti LinkedIn to nesouvisí ani tak s algoritmem, jako spíše s chováním členů, kteří platformu používají. "Nechtějí odejít, a proto neklikají". Méně kliknutí znamená menší dosah.
Jaké možnosti máte u externích odkazů?
Metoda 1 - Odkaz v příspěvku
Nejpřirozenější a nejjednodušší způsob použití odkazů. V porovnání s textovým příspěvkem (s jedním obrázkem) uvidíte asi o 55-60 % menší dosah.
Metoda 2 - Upravení příspěvku a přidání odkazu po zveřejnění příspěvku
Trest za úpravu příspěvku již není tak vysoký (ztráta 10 % dosahu)
Metoda 3 - Zveřejnění odkazu v komentářích
Sankce za komentování vlastního příspěvku se zvýšila z 15% (v roce 2021) na 20%.
Když lidé sdílejí váš příspěvek, komentář s odkazem se nesdílí.
Video příspěvky
Údaje týkající se příspěvků s externími odkazy (YouTube) jsme si již řekli, takže níže uvedené statistiky se týkají videa nahraného nativně.
- Větší viditelnost videoreklamy (+ 25 %), což potvrzuje, že LinkedIn využívá více prostoru v našem newsfeedu pro placené příspěvky.
- Dosah se snížil o 15 % a angažovanost klesla téměř o 25 %. I když se stále jedná o oblíbený způsob sdílení obsahu, publikum se tak moc nezapojuje.
- Pouze 45 % všech zveřejněných videí je opatřeno titulky. Videa s titulky mají v průměru o 35 % lepší dosah než videa bez titulků a o 25 % lepší zapojení.
- Průměrná délka nativních videí na LinkedIn je 80 sekund.
Rady:
- Délka 20 až 60 sekund, ne více než 3 minuty (ztratíte 95 % uživatelů)
- Použijte titulky a čtvercový formát pro nejlepší výkon
- Na začátek videa použijte poutavou miniaturu
- Videa, ve kterých hrajete hlavní roli, mají lepší výsledky než videa s lidmi, které vaše publikum nezná (-40 %), nebo videa, ve kterých nehrají vůbec žádní lidé (-75 %)
Hashtagy
LinkedIn si k hashtagům postupně vytváří vztah. Přijal je mnohem později než ostatní platformy a v posledních třech letech mnoho nezávislých studií ukázalo, že nejlépe fungují příspěvky s 3-5 hashtagy. LinkedIn také informoval na svém blogu o používání 3 hashtagů pro dosažení nejlepších výsledků.
- LinkedIn má databázi souvisejících hashtagů. Pokud použijete například #SocialSelling, budete mít k dispozici také #Sales
- Hashtagy v komentářích lze vyhledávat, ale nemají vliv na dosah příspěvku.
- Umístění hashtagů (uprostřed textu, v dolní části) nemá vliv na výsledky.
(Informace vychází ze studie Algorithm research edition 2022 october 1.0)