Sociální sítě

Jak publikovat na LinkedIn 1. díl

Dodržením pravidel při vytváření, můžete zvýšit dosah vašich příspěvků. Dozvíte se, kdy je ideální čas publikovat nebo co dělat a nedělat při vytváření článku.

Linkedin

Než se pustíme do přípravy článku, podíváme se na pár čísel.

Uživatelé mobilní aplikace: 58%

  • Průměrný čas na jednu návštěvu: 1,5 minuty
  • Průměrný čas za měsíc: 13 minut
  • Průměrný počet shlédnutých příspěvků za návštěvu: 16

Uživatelé na desktopu: 42%

  • Průměrný čas na jednu návštěvu: 3 minuty
  • Průměrný čas za měsíc: 18 minut
  • Průměrný počet shlédnutých příspěvků za návštěvu: 9

Z toho vyplivá, že na mobilu jsme kratší dobu, ale rychle scrollujeme. Takže obsah konzumujeme rychleji. Oproti tomu na počítači jsme delší čas a vidíme méně příspěvků, takže u nich trávíme více času.

Co vidíte na svém kanálu

LinkedIn nyní využívá asi 22 % kanálu pro propagované příspěvky (reklamy společností nebo samotného LinkedInu), což nám dává 78 % feedu, které můžeme ovlivnit svými akcemi:

  • Lajkování příspěvku zvyšuje šanci, že uvidíte další příspěvek od tohoto autora o 30 %
  • Komentování příspěvku zvyšuje šanci, že se vám zobrazí další příspěvek od tohoto autora o 70 %
  • Odeslání přímé zprávy zvyšuje šanci, že se vám zobrazí další příspěvek od příjemce o 85 %
  • LinkedIn analyzuje typ obsahu který konzumujete. V zásadě platí, že pokud sledujete videa, bude vám častěji nabízet videa. Pokud vynecháte odpovědi na ankety, přestane vám je úplně zobrazovat
  • Navštívíte-li profil nějakého spojení, zobrazí se vám první příspěvek, který poté zveřejní

Frekvence vydávání obsahu

Zveřejnění nového příspěvku do 18 hodin od předchozího příspěvku bude mít negativní vliv na růst obou příspěvků. Ačkoli více příspěvků denně pravděpodobně zvýší váš celkový dosah, průměrný dosah na jeden příspěvek se sníží.

2 příspěvky během 18 hodin sníží dosah o 15%

3 příspěvky během 18 hodin sníží dosah o 30%

Nejlepší čas pro publikování

  • Neděle: 13:00 - 15:00
  • Pondělí: 10:00 - 13:00
  • Úterý: 8:00 - 11:00
  • Středa: 10:00 - 12:00
  • Čtvrtek: 8:00 - 11:00
  • Pátek: 13:00 - 15:00
  • Sobota: 10:00 - 14:00

Co dělat a co nedělat při vytváření příspěvků

Co dělat:

  • Používejte hashtagy, ale ne více než 10
  • Pro zvýšení čitelnosti používejte emotikony, ale ne více než 10 (a ne více než 4 na jednom řádku)
  • Vytvářejte příspěvky s ideální délkou 1 200 až 1 600 znaků (v roce 2021 to bylo 1 500 až 2 500 znaků)
  • Nastavte "kdo může vidět váš příspěvek" a "kdo může komentovat váš příspěvek" na "Kdokoli".

Co nedělat:

  • Použití více než 10 hashtagů
  • Použití 2 nebo více po sobě jdoucích prázdných řádků
  • Použití pouze 1 řádku textu (a více bílých řádků), než LinkedIn zobrazí možnost "zobrazit více".
  • Vytvoření příspěvku, kde za každým řádkem textu, následuje bílý řádek.
  • Použití méně než 4 řádků textu (chybějící doba zdržení a možnost "zobrazit více")
  • Dvojjazyčný příspěvek (což znamená stejný text ve dvou různých jazycích ve stejném příspěvku)

Péče o příspěvek

Podpořte svůj příspěvek tím, že budete reagovat na obdržené komentáře vlastním komentářem, zejména v prvních 12 hodinách.

Zanechte "nový a zajímavý" komentář k vlastnímu příspěvku po 24 hodinách pro lepší výsledky


V příštím díle budeme pokračovat.


(Informace vychází ze studie Algorithm research edition 2022 october 1.0)